Nu știu de ce, dar am impresia că o mare parte dintre abonații Zaiafet sunt corporatiști care în loc să împingă dosarele cuminți, stau și se uită la clipuri de genul ăsta. Asta faci chiar acum, nu? Nesimțitule…
Dar nu-i nimic, timpul nu e complet irosit pentru că fratele vostru a făcut o listă cu 10 metode să pari inteligent într-un meeting pentru care nu te-ai pregătit:
1 Deseneză o schemă, o reprezentare grafică.
Ridică-te și desenează-le oamenilor o schemă. De exemplu asta. Nu contează dacă nu ai respectat proporțiile sau dacă schema ta e departe de adevăr. De fapt, cu cât e mai aiurea, cu atât mai bine. Imediat ce ai terminat de desenat, colegii tăi o să înceapă discuțiile despre ce ar trebui să reprezinte, de fapt, fiecare cerc, cât de mare ar trebui desenat, ce altceva ar trebui inclus etc. În puctul ăsta poți să-ți înfigi curul la loc în canapea ca Zorro sabia și să-i lași pe amărâți să discute în timp ce tu bagi Candy Crush.
2 Transformă procente în fracții și invers
Dacă unu’ zice că “25% dintre consumatori au optat pentru pachetul silver” tu ia o privire intensă și spune: “deci 1 din 4”, după care notează asta rapid în caiețel. Toți o să fie de acord cu tine și vor trage concluzia că tu faci calcule serioase acolo.
3 Spune-le tuturor să se regrupeze
Există un moment în aproape toate ședințele de birou în care toți vor să-și spună părerea...mai puțin tu. Oamenii vorbesc toți deodată, aruncă argumente în stânga și în dreapta, pe scurt, e haos. Exact ăsta e momentul în care să spui: “Fraților, hai să facem un pas înapoi și să ne regrupăm.” Toți o să-și întoarcă privirea către tine uimiți de felul în care ai reușit să deții controlul așa de elegant. În continuare, spune: “Care e, de fapt, ADEVĂRATA problemă pe care încercăm să o rezolvăm?” Bum! Toți cred că ești deștept și tu ai mai câștigat o oră de frecat menta.
4 Dă din cap și ia notițe
Întotdeauna adu un caiețel de notițe cu tine. Toți o să te respecte pentru faptul că respingi tehnologia și te bazezi pe metodele vechi dar bune de a nota informații. Scrie pur și simplu câte un cuvânt din prezentare o dată la câteva secunde. În timp ce stai aplecat deasupra caietului, nu uita să dai constant din cap. Dacă cineva te întreabă ce scrii acolo, spune că sunt observațiile tale personale legate de ședință. Bonus, având în vedere că ești deja ocupat, nimeni nu o să te pună să faci și altceva. Ești pe drumul cel bun…
5 Repetă ce a spus tocilarul (rar)
Caută din ochi tocilarul camerei și urmărește-l. O să fie tăcut majoritatea timpului, dar când va spune ceva, poți să fi sigur că e ceva genial, un fel de adevăr ascuns, o observație adâncă. După ce a terminat ce avea de spus, începe și tu cu “Lasă-mă să repet ce ai spus.” După care spune cuvânt cu cuvânt tot ce a spus tocilarul numai că muuult maaai raaar. Acum, inteligența lui e și a ta. Oamenii îți vor atribui ție ideile lui, din greșeală.
6 Întreabă dacă poate fi bugetat.
E o întrebare generală care merge oriunde, nimeni nu are la el calculele exacte sau nu știe ce înseamnă și o să te facă să pari mult mai preocupat de subiect decât ești de fapt.
7 Mergi prin cameră
Nu-i așa că, de fiecare dată când cineva se ridică de pe scaun și începe să meargă gânditor prin cameră,capeți un respect instantaneu pentru el? Ai nevoie de ceva tupeu că să o faci, dar, dacă te ține, o să pari instantaneu mai inteligent. Mergi până în colțul încăperii și sprijină-te de zid. Apoi trage adânc aer în piept și oftează contemplativ. Cu siguranță o să se întrebe toți ce îți trece prin cap.
8 Roagă-l pe cel care prezintă să revină la slide-ul anterior
Indiferent cine prezintă, nu o să-i placă să audă asta. Tu o să pari mult mai atent la prezentare decât toți ceilalți, pentru că, în mod evident, lor le-a scăpat detaliul pe care vrei tu să insiști acum. Nu există, de fapt, nici un detaliu? Nu e panică, pune o întrebare legată de calculele făcute.
9 Ieși să dai un telefon urgent
Probabil că ți-e frică să faci asta, presupunând că toți ceilalți vor credă că meetingul nu e prioritatea ta nr.1. De fapt, în momentul în care ieși din sală că să dai un telefon urgent, o să-și dea toți seama de ce om ocupat și important ești. În gândul lor o să-și spună: “Uaua, ținând cont de cât de important e meetingul, probabil că tipul ăsta are lucruri și mai importante de făcut.”
10 Fă mișto de tine
Dacă cineva îți cere părerea și tu nu ai fost atent la nici un cuvânt din prezentare, spune-le “Nu am reușit să fiu atent la nici măcar un cuvânt din toată prezentarea” Oamenii se dau în vând după ăia care au suficientă încredere să se ia singuri la mișto. Cu siguranță o să pari mai deștept.
Tu ce faci ca să scapi de muncă la birou?
Lăsați răspunsul în rubrica de comentarii, nu uitați să vă abonați dacă nu ați făcut-o încă şi sa dați filmul ăsta mai departe pe facebook...ca să se-audă numele Zaiafet...peste tot pe internet!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu